«Σκάψε καλά, γέρο τυφλοπόντικα», η νέα παράσταση της θεατρικής ομάδας «ανοικείωση»

Μία πολλά υποσχόμενη θεατρική παράσταση,  βασισμένη στο έργο του Ζοζέφ Αντράς, «Ακόμα κι αν απομείνει μονάχα ένας σκύλος», είναι το νέο θεατρικό εγχείρημα της επιτυχημένης θεατρικής ομάδας «ανοικείωση»…


43162572_336070503626647_3136958630264307712_n

Μία πολλά υποσχόμενη θεατρική παράσταση,  βασισμένη στο έργο του Ζοζέφ Αντράς, «Ακόμα κι αν απομείνει μονάχα ένας σκύλος», είναι το νέο θεατρικό εγχείρημα της επιτυχημένης θεατρικής ομάδας «ανοικείωση».

To έργο αποτελεί ένα λογοτεχνικό «τρικ» αφού ένα λιμάνι, το λιμάνι της Χάβρης, προσωποποιείται και γίνεται ο αφηγητής της ίδιας του της ιστορίας. Για την υπόθεση του έργου, να πούμε πως ο Ζοζέφ Αντράς επικεντρώνεται στην ιστορία της πόλης του, όμως η αφήγηση θα μπορούσε, είτε μερικώς, είτε ολικώς να αναφέρεται και σε οποιοδήποτε άλλο μεγάλο λιμάνι στον κόσμο. Στο έργο του επιχειρεί ώστε το τοπικό να γίνεται παγκόσμιο, το ατομικό να γίνεται κοινωνικό, καθώς η πάλη των τάξεων σφραγίζει την αφήγηση όσο αυτή διατρέχει πέντε αιώνες ιστορίας.

Η θεατρική ομάδα «ανοικείωση» σημειώνει: «Από τις πρώτες κιόλας σελίδες της ανάγνωσης καταλαβαίνεις ότι το «Ακόμα κι αν απομείνει μονάχα ένας σκύλος», αποτελεί αφεαυτού έναν θεατρικό-ποιητικό μονόλογο, ενώ η μουσικότητα που διαποτίζει την αλληλουχία των λέξεων «ζητά» την ανάδειξή της και μέσω της μουσικής. Η πρώτη κιόλας σκέψη ήταν να το παρουσιάσουμε σκηνικά ως μια σουίτα για ηθοποιό-αφηγητή και μουσικό αυτοσχεδιασμό. Πρότυπό μας υπήρξαν έργα του Χάινερ Γκέμπελς, όπως για παράδειγμα το Die Befreiung des Prometheus, πάνω στο ομώνυμο ιντερμέδιο από το θεατρικό  Zement του Χάινερ Μίλερ. Στο επίμετρο της ελληνικής έκδοσης διαβάσαμε ότι στη γαλλική έκδοση το βιβλίο συνοδεύεται από CD στο οποίο «ραπάρει» ο D’ de Kabal συνοδευόμενος από το . Ήταν η επιβεβαίωση της πρώτης σκέψης μας:  το έργο είναι γραμμένο όζι μόνο για να «διαβαστεί», αλλά και για να «ακουστεί».

ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ


42989833_741570899529196_473438668854394880_n


Δραματουργική επεξεργασία – Επίλογος: ΠΕΤΡΟΣ ΓΙΩΤΗΣ
Σκηνοθετική Επιμέλεια: ΠΕΤΡΟΣ ΓΙΩΤΗΣ – ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΛΙΟΝΤΟΥ
Ηθοποιός: ΤΑΣΟΣ ΡΑΠΤΗΣ
Μουσικός σχεδιασμός – Επεξεργασία ήχων: ΓΙΑΝΝΗΣ ΞΑΡΧΑΚΟΣ – ΝΤΙΝΟΣ ΞΑΡΧΑΚΟΣ

 

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.