The Lives of Others

“Πρόκειται για μια εκπληκτική ταινία..ενός περιβάλλοντος καταστολής και μιας ιστορικής εποχής που σημάδεψε με τις χειρότερες αναμνήσεις τις ζωές των Ανατολικογερμανών.”- από τον Αριστοτέλη Τριάντη


the_lives_of_others_1
Βρισκόμαστε στο 1977 στο Βερολίνο μέσα στην καρδιά του καθεστώτος της Ανατολικής Γερμανίας εκεί που η μυστική αστυνομία, οι πράκτορες οι πληροφοριοδότες ο φόβος και οι προδοσίες γνωστών και φίλων πλέκουν ένα δράμα συγκρούσεων απογοητεύσεων και προσδοκιών.

 

Πρόκειται για μια εκπληκτική ταινία με τους χαρακτήρες να αποδίδουν την ατμόσφαιρα ενός περιβάλλοντος καταστολής και μιας ιστορικής εποχής που σημάδεψε με τις χειρότερες αναμνήσεις τις ζωές των Ανατολικογερμανών για πάντα και για τον υπόλοιπο κόσμο αποτέλεσε ένα ιστορικό ορόσημο με την πτώση του τείχους του Βερολίνου.

the_lives_of_others_2

Η ταινία από την αρχή της δεν αφήνει αμφιβολίες για το τι πρόκειται να διαδραματιστεί στην πορεία. Μέσα σε μια αίθουσα διδασκαλίας στην σχολή πρακτόρων της Στάζι μαθαίνουμε από το πρόσωπο κλειδί της ταινίας τον αρχιπράκτορα Gerd Wiesler με ποιους τρόπους μπορεί να σπάσει το θύμα στην περιβόητη 48ώρη ανάκριση της Στάζι.. είσαι ήσυχος η φωνάζεις; Για όλους έχει προβλεφθεί η ανάλογη μέθοδος από τις επιστημονικές μελέτες του “ουμανιστικού” σοσιαλισμού, το κράτος δεν συγχωρεί έστω και την υποψία ότι οι σκέψεις σου παρεκκλίνουν από την φροντίδα του κόμματος προς εσένα. Η υπεροψία είναι μια λέξη που χρησιμοποιείται για να παγιδεύσει τον φιλόδοξο η για εκείνον που είναι δύσκολη η χαρτογράφηση της προσωπικότητας του.

Τα παγερά απρόσωπα κτίρια οι έρημοι από κόσμο δρόμοι τα βλέμματα που δεν συναντιούνται προδίδουν την ομοιομορφία και την καχυποψία μιας κοινωνίας εκβιαζόμενων η κατ’ επάγγελμα καταδοτών. Οποιοσδήποτε μπορεί να υπάρξει θύμα η θύτης αρκεί να το απαιτήσει η μυστική αστυνομία.

Η ιστορία εξελίσσεται μεταξύ ενός θεατρικού συγγραφέα του Georg Dreyman που συζεί με την ερωμένη του και πολύ όμορφη ανερχόμενη ηθοποιό Christa-Maria Sieland και του πράκτορα της μυστικής αστυνομίας Gerd Wiesler ενός μοναχικού ανθρώπου απόλυτα πιστού στο καθεστώς. Ο συγγραφέας γίνεται κάποια στιγμή στόχος για τον Gerd Wiesler και τον υπουργό Bruno Hempf, ο χαρακτηρισμός υπερόπτης είναι αρκετός για να αρχίσει η διαδικασία παρακολούθησης του καθώς και ότι η ερωμένη του είναι το αντικείμενο πόθου για τον ίδιο τον υπουργό.

the_lives_of_others_7

Ο Gerd Wiesler παρακολουθώντας τον θεατρικό συγγραφέα αρχίζει και γοητεύεται από τον ίδιο, από τον τρόπο που σκέφτεται και γράφει και τον τρόπο ζωής του γενικότερα.

Οι ήρωες στην ταινία είναι παίγνια των προθέσεων του καθεστώτος, και ο Dreyman είναι το πρόσωπο που κρύβεται πίσω από την δημοσίευση στο περιοδικό spiegel ενός άρθρου που αφορά στον αριθμό των αυτοκτονιών στην Ανατολική Γερμανία.

Ένα ολόκληρο κουβάρι σχέσεων διαψεύσεων και τραγικών γεγονότων αποτυπώνουν το ψυχολογικό προφίλ των ηρώων σε ένα κόσμο που καταρρέει αθόρυβα.

Το ενιαίο Βερολίνο μερικά χρόνια αργότερα κάποια στιγμή θα ενώσει ξανά ορισμένα κομμάτια του χαμένου παζλ εκείνων των ανθρώπινων σχέσεων του παρελθόντος και θα αποδώσει με ένα ιδιαίτερο τρόπο στον καθένα την ηθική επιβράβευση για την τόλμη τους.


Βραβείο: 2006 Academy Award for Best Foreign Language Film

Συντελεστές:
Σκηνοθεσία: Florian Henckel von Donnersmarck
Σενάριο: Florian Henckel von Donnersmarck
Πρωταγωνιστές: Ulrich Mühe, Martina Gedeck, Sebastian Koch

Movie Trailer

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s