Για πρώτη φορά στη δημοσιότητα η λογοκριμένη ταινία για τον αρχάνθρωπο των Πετραλώνων!

 

“Η ταινία αποτελεί ένα μοναδικό ντοκουμέντο καθώς περιλαμβάνει συνέντευξη του Άρη Πουλιανού, κατοίκων του χωριού – των βασικότερων πρωταγωνιστών της ανακάλυψης του Αρχανθρώπου, καθώς και εργαζομένων επιστημόνων και μη στο σπήλαιο κατά την διάρκεια των ανασκαφών.” – επιμέλεια, Μαρία Λυδία Κυριακίδου


petralona291
Θα ξεκινήσουμε το θέμα μας, για όσους δε γνωρίζουν, με ένα μικρό απόσπασμα από την έκθεση του Νίκου Πουλιανού, υιού του Άρη Πουλιανού, σχετικά με το ζήτημα του αρχανθρώπου των Πετραλώνων στο 16ο Παγκόσμιο Συνέδριο Σπηλαιολογίας που έλαβε χώρα στη Δημοκρατία της Τσεχίας, Μπρνο στις 21-28 Ιουλίου 2013.

Ένα πρακτικό, που βρίσκεται σε αποκλειστική διάθεση για τους Αποδυόπτες και που θα δώσει την ευκαιρία για μια περαιτέρω διερεύνηση και διαλέυκανση του θέματος σε επόμενα άρθρα μας.

“Για περισσότερο από μισό αιώνα το σπήλαιο Πετραλώνων είναι γνωστό κυρίως εξ αιτίας της ανακάλυψης το 1960 ενός ανθρώπινου απολιθωμένου κρανίου. Η μορφολογία του αποκαλύπτει αρχέγονα ευρωπαιοειδή χαρακτηριστικά, τα οποία αντιστοιχούν στις περίπου 700.000 χρόνια. Υπ’ αυτή την έννοια ο άνθρωπος των Πετραλώνων αντιπροσωπεύει τον αρχαιότερο πρόγονο των Ευρωπαίων, ο οποίος χρησιμοποίησε έναν ιδιαίτερο προ-Αχαιλέο παλαιολιθικό πολιτισμό και συνοδεύεται από τα πρώτα γνωστά ίχνη φωτιάς. Τα ανωτέρω συμπεράσματα έγιναν αντικείμενο υπερβολικά έντονων αντιπαραθέσεων για αρκετές δεκαετίες, κυρίως από διάφορους μελετητές από τη Β. Ελλάδα. Σύμφωνα με την άποψη του συγγραφέα, αυτές οι αντιπαραθέσεις οφείλονται (ή / και οδήγησαν) σε σημαντικά «σφάλματα», όσον αφορά ακόμα και φθορές που υπέστη το ανθρώπινο κρανίο των Πετραλώνων, αλλά και σε άλλα ευρήματα (ή ορισμένα) διαμερίσματα του σπηλαίου. Η έλλειψη ερευνών και αδειών ανασκαφής για πάνω από 30 χρόνια σε διάφορους επιστήμονες από όλο τον κόσμο επέτειναν τα αντίστοιχα προβλήματα, εμποδίζοντας μια πιο επισταμένη προσέγγιση, στα πλαίσια ενός ανοιχτού και ειλικρινούς επιστημονικού διαλόγου..”e8b893140a321fbc03b3842c62cf231b.jpg


Παρακάτω θα παρακολουθήσετε ένα λογοκριμένο βίντεο σχετικά με την υπόθεση. Σύμφωνα με την περιγραφή στο κανάλι προβολής στο Youtube:

“Το 1977 η αείμνηστη Λίλα Κουρκουλάκου σκηνοθέτησε για λογαριασμό της ΥΕΝΕΔ ένα συγκλονιστικό οδοιπορικό αναφορικά με τα επιστημονικά επιτεύγματα του Δ-ρα Άρη Πουλιανού και των συνεργατών του στο σπήλαιο Πετραλώνων Χαλκιδικής.

Το έργο της διεθνούς φήμης σκηνοθέτιδας είχε προγραμματιστεί να προβαλλόταν πριν και κατά τη διάρκεια των εργασιών του 3ου Πανευρωπαϊκού Συνεδρίου Ανθρωπολογίας τον Σεπτέμβριο του 1982, αλλά η προβολή του απαγορεύτηκε ύστερα από παρέμβαση των γνωστών-άγνωστων αντιπάλων του έργου του διαπρεπούς Έλληνα ανθρωπολόγου.

Σχετικά με το θέμα ο τύπος της εποχής έγραψε:
Ελευθεροτυπία 30-3-1981: Η ΥΕΝΕΔ φοβήθηκε τον “Αρχάνθρωπο”.
Ριζοσπάστης 25-9-1982: Απαράδεκτη η απαγόρευση της ταινίας του “Αρχανθρώπου” .
Το Έθνος 28-9-1982: Ματαιώθηκε για δεύτερη φορά η προβολή του “Αρχανθρώπου”.

Η ταινία αποτελεί ένα μοναδικό ντοκουμέντο καθώς περιλαμβάνει συνέντευξη του Άρη Πουλιανού, κατοίκων του χωριού – των βασικότερων πρωταγωνιστών της ανακάλυψης του Αρχανθρώπου, καθώς και εργαζομένων επιστημόνων και μη στο σπήλαιο κατά την διάρκεια των ανασκαφών.

Σαράντα χρόνια μετά, το «Βισάλτης» αναζήτησε την ταινία και την παρουσιάζει για πρώτη φορά προς ενημέρωση κάθε ενδιαφερόμενου, αν μη τί άλλο σαν φόρο τιμής στη σημαντικότερη εκλιπούσα Ελληνίδα σκηνοθέτιδα. Αξίζει να επισημανθεί στο σημείο αυτό πως εάν δεν γινόταν σήμερα η ανάρτηση αυτής της ταινίας διαδικτυακά, δεν θα γινόταν ίσως στο μέλλον ποτέ ξανά…

©www.visaltis.net “

Δείτε το λογοκριμένο βίντεο!


 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s